Isnin, 17 Oktober 2011

KISAH MENGEJUTKAN

Salam dan selamat sejahtera....

Saya baru membaca berita mengejutkan dari email tentang kematian seseorang yang sangat muda. Sunnguh tak disangka-sangka! Arwah telah jogging pada waktu pagi, dan tiba-tiba telah terjatuh dan meninggal dunia. Saya pernah terdengar kes macam ni ada kemungkinannya disebabkan masalah jantung atau aterosklerosis. Lebih-lebih lagi kalau ada kaum keluarganya yang sebelum ni pun meninggal terkejut macam tu.

Setahu saya, aterosklerosis tu disebabkan kesan radikal bebas yang menyebabkan himpunan lemak yang semakin lama semakin terkumpul di saluran darah. bila dah terkumpul tu, salur darah akan menjadi lebih sempit dari biasa. Ini menyebabkan darah yang disalurkan ke jantung berkurangan. Bila seseorang sedang jogging pula, jantung perlukan darah tambahan untuk mendapatkan oksigen yang lebih, tapi kalau salur darahnya dah separuh tersumbat, susahlah darah nak ke jantung. Lepas tu jantung akan terbeban.... sehinggalah ia tak larat lagi..

Hmm.. kalaulah dia mengamalkan antioksidan....

ok. jumpa lagi lain kali! Satu hari dua tutup maquiberi :)

1 ulasan:

  1. Terima kasih atas perkongsian ini. Memang benar, dalam keadaan persekitaran sekarang kita sentiasa terdedah dengan pelbagai ancaman radikal bebas yang kita sendiri tidak sedar. Ramai yang merasakan diri mereka sihat selagi mereka tidak jatuh sakit, dan yang paling bahaya jika penyakit itu datang tiba-tiba tanpa sempat berbuat apa-apa. Sehingga kini Maqui Berry adalah Antioksidan yang terbaik untuk menyelesaikan masalah ancaman Radikal Bebas.
    Thanks atas perkongsian anda.

    Ruzaimy
    www.online4rich.com

    BalasPadam