Isnin, 24 Oktober 2011

10,0000 LANGKAH SEHARI

Tahukah anda kementerian kesihatan telah melancarkan kempen berjalan kaki 10,000 langkah sehari baru-baru ini? Apakah tujuannya?



Di zaman teknologi serba canggih sekarang ini, ramai di kalangan kita dipermudahkan sehingga manusia malas untuk bergerak. Tradisi penggunaan tenaga dalam rutin harian yang semakin berkurangan dan amalan pemakanan yang tidak sihat menyebabkan berlakunya pelbagai jenis penyakit dan masalah kesihatan dalam masyarakat hari ini. Semakin lama, semakin ramai yang menjadi obes. Mana taknya.. dari ground floor nak naik tingkat satu pun sanggup tunggu lif, walaupun lif lambat sampai!

Macam yang sudah pun diketahui umum, obesiti tu adalah punca utama kepada berlakunya masalah-masalah kesihatan yang lain seperti diabetes, darah tinggi dan penyakit jantung.



Eloklah juga kerajaan buat kempen ni... tapi janganlah sekadar masa kempen tu aje yang beria-ia berjalan 10,000 langkah sehari, lepas tu terkubur macam tu aje. Jom kita berazam untuk melangkah 10,000 langkah sehari mulai hari ini di samping minum dua tutup jus maquiberry!

http://www.maquibuilder.com/alin



Tiada ulasan:

Catat Ulasan